Veelgestelde vragen
Account aanmaken en inloggen
Hoe kan ik een account aanmaken?
Klik rechtsboven op de knop Inloggen of het persoons-icoontje en geef het emailadres op waarmee je een account wil aanmaken. Verifieer vervolgens je emailadres door te klikken op de bevestigingslink in de email die je ontvangt. Je kan nu je persoonlijke gegevens en communicatievoorkeuren wijzigen op de site om je account compleet te maken. Hier vind je ook je tickets en bestelhistorie.
NB. Sinds 3 december hebben we een nieuw kassasysteem. Om toegang te krijgen tot je account en tickets dien je een nieuw wachtwoord in te stellen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Vul je e-mailadres in en klik op de knop 'Wachtwoord vergeten'. Je krijgt een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Ik weet niet meer welk emailadres ik heb gebruikt, wat kan ik doen?
Zoek in je mailboxen op ‘muziekgebouw’ om te kijken op welk adres je mail van ons ontvangt. Gebruik vervolgens dat emailadres om in te loggen op de site. Lukt dat niet, neem dan contact op met de kassa.
Ik krijg geen bevestigingslink toegestuurd, wat nu?
Het kan enige minuten duren voordat je de mail ontvangt, afhankelijk van hoe vaak je mailprogramma nieuwe mails ophaalt. Ook is het mogelijk dat de mail in je spambox (ongewenste e-mail map) terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de kassa.
Online kaarten kopen
Waarmee kan ik online betalen?
Je kan online betalen met iDeal, creditcard (Visa, Eurocard/Mastercard), Muziekgebouw Tegoedbon of PODIUM Cadeaukaart.
Hoe bestel ik met vroegboekkorting?
Als je vóór 1 oktober drie of meer verschillende concerten met het vroegboekkortingslogo in één keer bestelt, dan geldt de vroegboekkorting. De site past deze korting niet automatisch toe. Bij het kaarten kiezen zie je een lijst met beschikbare tarieven. Het voor jou gunstigste tarief staat bovenaan.
Voeg minimaal drie concerten met het vroegboekkortingslogo toe aan je winkelmandje. Het systeem herkent dat je recht hebt op het 3+ vroegboektarief en meldt dit ook. Bij het prijzen selecteren, kies je het 3+ vroegboektarief, dat automatisch bovenaan staat. Let op: je dient voor alle concerten precies evenveel kaarten met het 3+ vroegboektarief te bestellen. Alleen dan wordt de vroegboekkorting toegekend. Deze procedure geldt ook voor het 6+ en 9+ vroegboektarief.
Aan het einde van mijn bestelling blijkt dat ik geen of te weinig vroegboekkorting heb ontvangen, terwijl ik voldoe aan de voorwaarden. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk heb je concerten met vroegboekkorting aan je winkelmandje toegevoegd, terwijl je al aan het prijzen selecteren was begonnen voor andere concerten. Het systeem wijzigt de prijs van reeds ingeboekte plaatsen namelijk niet vanzelf, ook al heb je (door het toevoegen van een concert) recht op meer korting.
Houd daarom strikt vast aan de bestelvolgorde op deze website:
1) álle concerten in het winkelmandje doen
2) per concert prijzen selecteren
Voeg liefst geen concerten toe of verwijder geen concerten uit je winkelmandje, zodra je begonnen bent met prijzen selecteren.
Wil je toch een concert toevoegen, terwijl je voor andere concerten al prijzen hebt geselecteerd? Annuleer dan eerdere reserveringen door linksonder in het winkelmandje te klikken op 'Reservering annuleren'. Gekozen concerten blijven dan in je winkelmandje staan, maar de gereserveerde prijzen vervallen. Kies daarna voor je concerten opnieuw je prijzen.
Als je al betaald hebt voor een bestelling die niet klopt, neem dan contact op met de kassa.
Ik heb een actiecode, hoe gebruik ik deze?
Nadat je je concertselectie hebt gemaakt, klik je op “prijzen kiezen”. Nu kan je rechts boven in het scherm een actiecode invullen. Klik nadat je de code hebt ingevuld op “Activeer” om de actiecode toe te passen.
Wat is het verschil tussen een geplaceerd en ongeplaceerd concert?
Een geplaceerde zaal wil zeggen dat je zelf bij het bestellen stoelen kunt kiezen in de plattegrond. Wanneer je kiest voor automatische plaatsing, zoekt het systeem de beste nog beschikbare stoelen uit. Jij geeft alleen aan hoeveel kaarten je wilt voor welk tarief. In beide gevallen zie je rij- en stoelnummer terug in de bevestiging en op je (e)ticket. Bij ongeplaceerde concerten is stoelkeuze niet mogelijk en geef je bij het bestellen alleen aan hoeveel kaarten je wil voor welk tarief.
Hoe bestel ik meerdere stoelen (bij een geplaceerd concert), maar voor verschillende tarieven?
Kies in dit geval eerst één stoel, en bijbehorend tarief. Ga dan door met de volgende stoel, etc. Wanneer je eerst al je stoelen aanklikt in de zaalplattegrond en daarna pas de tarieven kiest, kun je deze stoelen maar voor één tarief bestellen.
Hoe kies ik eenvoudig voor meerdere geplaceerde concerten dezelfde stoel?
Heb je verschillende concerten in je winkelwagentje, dan kan je je stoelkeuze voor het eerste concert gemakkelijk kopiëren naar de andere concerten met de knop ‘stoelkeuze herhalen’. Voor alle concerten krijg je dan dezelfde plaatsen, mits deze beschikbaar zijn.
Ik krijg bij het stoelen kiezen de melding (in rood): 'Je hebt niet voor ieder concert hetzelfde aantal kaarten gekozen voor de vroegboekprijs. Pas je keuze aan.' Wat moet ik doen?
Deze melding krijg je omdat je:
• na het kiezen van kaarten met vroegboekkorting een of meerdere concerten uit je winkelmandje hebt verwijderd. Het door jou gekozen 3+, 6+ of 9+ tarief geldt nu niet meer.
• voor elk concert niet precies hetzelfde aantal kaarten met vroegboekkorting heeft gekozen (zie ook hierboven).
Kies onderaan de bestellijst voor “reservering annuleren”, klik op het icoon voor winkelmandje (rechtsboven) en kies daarna per concert het dan geldende kortingstarief (passend bij het aantal concerten dat je dan hebt geselecteerd; de website toont bovenaan het gunstigste tarief).
Ik krijg een foutmelding tijdens mijn bestelling
Indien je nog geen betaling hebt verricht, probeer het dan nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan contact op met de kassa. Heb je al betaald en krijg je daarna een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.
Ik krijg tijdens het bestellen de melding 'Er is een fout opgetreden bij het inboeken van uw reservering. Neem contact op met de kassa', wat is er aan de hand?
De oorzaak kan een plotselinge technische storing zijn. Ook bestaat de kans op deze melding bij ingewikkelde, grote bestellingen. Neem contact op met de kassa.
Ik krijg de melding 'De maximale besteltijd is verstreken. Alle door jou gereserveerde stoelen zijn weer vrijgegeven.'
Tussen het moment dat je stoelen reserveert en afrekent mag maximaal een uur zitten. Wanneer je er langer over doet, worden de stoelen vrijgegeven. De concerten blijven wel in je winkelmandje zitten. Je kan dus eenvoudig opnieuw stoelen reserveren.
Ik wil mijn bestelling annuleren. Gaat de selectie in mijn winkelmandje dan ook verloren?
Als je onderaan de bestellijst kiest voor ‘reservering annuleren’ gaat de concertselectie in je winkelmandje niet verloren. Je moet wel opnieuw je stoelen kiezen.
Ik krijg een foutmelding bij het afrekenen, wat nu?
Indien je nog geen betaling heeft verricht, probeer je het nogmaals. Lukt het wederom niet, neem dan a.u.b. contact op met de kassa. Heb je al betaald en krijg je dan een foutmelding? Neem dan direct contact op met de kassa.
Ik wil stoelen kiezen, maar ik krijg opeens een lijst tarieven, waarom?
Dit concert is ongeplaceerd. Bovenaan de lijst staat het tarief dat in jouw geval geldt. Kies je aantal kaarten en bevestig.
Ik kies voor automatische stoelkeuze en krijg een lijst tarieven. Wat moet ik doen?
Bij het stoelen kiezen staat 'de gunstigste prijs waar je recht op hebt' bovenaan. Kies je aantal kaarten en bevestig.
Ik heb een actiecode maar die wordt niet geaccepteerd bij het bestellen. Wat nu?
Neem de actiecode exact over zoals aangegeven. Dus inclusief hoofletters, spaties, cijfers etc. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met de kassa.
Ik heb een Stadspas. Waar vind ik de Stadspasprijs bij een concert?
Op de concertpagina staan hoogste en laagste prijs vermeld. Wanneer u op het pijltje ernaast klikt, komen alle beschikbare tarieven in beeld, waaronder de Stadspasprijs.
Ik wil een Early Bird-ticket van €12,50, maar zie bij het concert geen Early Bird-ticketprijs staan.
Bij bijna alle concerten is een beperkt aantal Early Bird-tickets beschikbaar. Wanneer er geen Early Birdprijs vermeld staat, waren er geen tickets beschikbaar of zijn alle Early Birdtickets verkocht. Wees er dus snel bij!
Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?
Op de tegoedbon staat de datum waarop de bon verloopt.
Hoe kan ik mijn tegoedbon verzilveren?
Het bedrag op je tegoedbon kun je op de website gebruiken om je tickets mee te betalen. Kies bij het afrekenen voor betaalwijze ‘tegoedbon’ en vul de 26-cijferige reeks in (zonder spaties!) die op je tegoedbon staat. Als je tegoed niet toereikend is, kun je voor het restantbedrag een tweede tegoedbon invoeren of een andere betaalwijze selecteren.
Als het bedrag op je tegoedbon groter is dan je besteedt aan je kaartaankoop, krijg je binnen één week van onze kassamedewerkers per mail een nieuwe digitale tegoedbon toegestuurd met het restbedrag. Je kunt het bedrag op je tegoedbon natuurlijk ook gebruiken bij telefonische bestellingen. Neem daarvoor contact met ons op (openingstijden op muziekgebouw.nl/kassa).
E-tickets
Kan ik kiezen tussen papieren tickets en e-tickets?
Ja, dat kan. Als je online kaarten bestelt, krijg je in het bestelproces daarvoor de keuze. Wanneer je voor papieren tickets kiest, worden deze per post naar je toegestuurd. Wij rekenen hiervoor €3 verzendkosten. Wanneer je voor e-tickets kiest, worden deze toegevoegd aan je Muziekgebouw-account zodat je ze daar zelf kunt downloaden.
Als ik kies voor e-tickets in mijn bestelling, krijg ik ze dan na mijn betaling gemaild?
Nee, de e-tickets zelf mailen wij niet. Zodra de betaling succesvol is afgerond, krijg je een bevestigingsmail met een link waarmee je het e-ticket kunt downloaden in je Muziekgebouwaccount. Je hoeft dat niet direct te doen. Op elk ander moment kan je de e-tickets downloaden als je inlogt op je account.
Hoe download ik mijn e-tickets?
Log in op je Muziekgebouw account met je gebruikersnaam en wachtwoord. Klik nu op het icoon met je initialen rechts bovenaan de pagina en vervolgens op “mijn agenda”. Hier verschijnen alle e-tickets die voor jou beschikbaar zijn. Bezoek je de site vanaf een mobiel apparaat? Dan vind je de “mijn agenda” pagina door na het inloggen op het menu icoon links bovenaan de pagina te klikken.
Moet ik de e-tickets printen om toegang te hebben tot het concert?
Nee, dat hoeft niet. Je kan het e-ticket ook tonen via je telefoon. Zet dan wel a.u.b. de helderheid van je scherm op maximaal. Wanneer je je e-ticket print, zorg dan dat de printgrootte tussen 93% en 100% ligt.
Hoe wordt mijn e-ticket gecontroleerd?
De e-tickets controleren wij met een scanner bij de ingang van de zaal. Houd daarom je e-ticket met barcode goed zichtbaar gereed. Wanneer je een e-ticket met CJP-, Stadspas of Early Birdkorting hebt gekocht, kan bij de kaartcontrole om je kortingspas of ID gevraagd worden.
Concertbezoek
Waar kan ik mijn jas en tas kwijt?
Rond concerten is de garderobe open, je kunt hier (gratis) je jas en tas bewaakt achterlaten. De garderobe sluit 45 minuten na afloop van het concert.
Is het gebouw rolstoeltoegankelijk?
Alle zalen zijn rolstoeltoegankelijk. Neem voor een rolstoelplaats contact op met onze kassa.
Meer informatie over toegankelijkheid >
Hebben jullie een in-earsysteem?
Bezoekers met een auditieve beperking kunnen gebruik maken van ons draadloos in-ear systeem.
Meer informatie over toegankelijkheid >
Mag mijn hond mee het gebouw in?
Blindengeleidehonden of gehandicapten-begeleidingshonden mogen mee in de zaal. Andere honden zijn in het gebouw niet toegestaan.
Wanneer is stadscafé en brasserie Dudok aan 't IJ geopend?
Kijk op www.dudokaanhetij.nl/ voor de actuele openingstijden en om te reserveren.
Hoe werkt het pauzedrankje?
Als een drankje bij je concerttickets is inbegrepen, staat dit voor of na het concert voor je klaar. In principe is een drankje inbegrepen bij je concertticket, tenzij anders is aangegeven op de website bij desbetreffend concert en op je ticket.
Het is niet toegestaan drankjes mee te nemen de zaal in, of naar de balkons.
Op de hoogte blijven
Verschijnt er een highlightbrochure voor seizoen 2025-2026?
De highlightbrochure 2025-2026 verschijnt eind maart 2025. Een exemplaar van de laatstverschenen highlightbrochure kun je meenemen bij je bezoek aan het Muziekgebouw. Voor de actuele concert- en achtergrondinformatie kun je natuurlijk ook altijd online terecht.
Hoe blijf ik op de hoogte van nieuw bijgeboekte concerten?
• Volg ons op Facebook en/of Instagram.
• Geef je op voor de digitale maandagenda via e-mail en vink 'Concerttips en bijgeboekt' aan onder je communicatievoorkeuren.
• Je kan ook kijken op onze website bij de serie 'bijgeboekt'.
SoundLAB
Wat is SoundLAB?
Het Muziekgebouw beschikt over een unieke collectie van wel 100 eigenaardige, superinteressante en speciaal voor ons ontworpen muziekinstrumenten. Iedereen kan er muziek mee maken!
> Lees verder over SoundLAB
Op welke dagen zijn er SoundLAB workshops?
De openbare SoundLAB workshops vinden meestal plaats op zondagmiddag. Tijdens schoolvakanties ook op andere dagen.
> Kijk hier voor de data
Kunnen kinderen jonger dan 7 ook naar de workshop SoundLAB?
Helaas niet. De instrumenten en werkvormen in deze workshops zijn niet geschikt voor kinderen onder de 7 jaar.
Hoe lang duurt een workshop?
Vaste, openbare workshops duren 90 minuten.
Kun je een kinderfeestje vieren met een workshop SoundLAB?
Ja, dat kan zowel tijdens de vaste, openbare workshops, als op een dag en tijdstip in overleg. Kinderfeestjes op afspraak zijn besloten. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Mag je iets eten in de workshopruimte?
Nee, niet in de ruimte waar de workshops worden gegeven, de Atriumzaal. Wel in de ontvangstruimte, de Atriumkamer. Voor scholen en naschoolse opvang is de Atriumkamer ruimte kosteloos te gebruiken. Voor workshops op maat is de ruimte te huren (€ 25 per half uur). En voor groepen vanaf 25 personen is het ook mogelijk door stadscafé en brasserie Dudok hapjes en drankjes te serveren.
Voor welke soort groepen organiseert het Muziekgebouw workshops?
Openbare workshops zijn er voor kinderen (7+) met volwassenen, alleen volwassen en alleen kinderen. Besloten workshops organiseren we voor onder meer Basisonderwijs, Voortgezet onderwijs, Speciaal (voorgezet) onderwijs, bedrijven (team building), families en vriendengroepen. Onze workshopleiders (muziekdocenten) werken met werkvormen die zijn afgesteld op leeftijd en doelgroep. De workshops zijn geschikt voor minimaal 5 en maximaal 32 personen. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Zijn workshops voor scholen te combineren met andere activiteiten?
Ja, bijvoorbeeld met een (school)concert, rondleiding of andere workshops. Volwassenen kunnen de workshop combineren met lunch, borrel of diner in stadscafé brasserie Dudok. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Kunnen mensen met een beperking een workshop SoundLAB volgen?
Ja, onze workshops zijn ook geschikt voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking. Wij stellen deze workshops speciaal samen. Begeleiders kunnen bij deze workshops kosteloos meedoen. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Zijn er ook workshops alleen voor volwassenen?
Ja, op verschillende dagen in het jaar kunnen volwassenen een speciale SoundLAB workshop voor volwassenen volgen. Instellingen of bedrijven kunnen voor uitjes ook bij ons terecht. Neem voor meer informatie contact met ons op.
Waar vinden de workshops plaats in het Muziekgebouw?
De workshops worden gegeven in de Atriumzaal op de 2e etage van het gebouw. Wie met de tram komt en via de loopbrug het gebouw binnenkomt, is direct in het Atrium. De Atriumzaal is dan aan je rechterkant. Vanaf de begane grond (Entreehal) kun je met de trap of lift naar het Atrium.
> Adres en route
Is de workshopruimte (Atriumzaal) rolstoeltoegankelijk?
Ja, het Muziekgebouw, dus ook de Atriumzaal, is rolstoeltoegankelijk.